Sudah Bertahun-Tahun DAP Menuduh Dan Menyalahkan MCA Untuk DEB Rupanya Hanya Sandiwara, Komik Dan Drama.

Untuk memulihkan kehilangan undi Melayu daripada PAS, DAP kini memancing undi Umno pula dengan menyokong Dasar Ekonomi Baru (DEB) atau saya yang salah baca?

DAP telah mengalihkan tiang golnya lagi.

Dari melarang wakil rakyat mereka memakai songkok kepada memakai sepersalinan lengkap baju Melayu dan bersongkok, sekarang DAP mahu memancing undi Melayu dengan mengatakan bahawa mereka tidak pernah menentang Dasar Ekonomi Baru melalui wajah wakil Melayu mereka, kawan baik saya yang saya tahan kecaman dari saya.

Kini menganggap apa yang DAP kata adalah benar, saya masih menunggu Lim Kit Siang memakai songkok dan baju Melayu.

Sekarang saya juga sedang menunggu Lim Kit Siang untuk keluar daripada leding masanya dengan mengatakan bahawa DAP tidak pernah menentang Dasar Ekonomi Baru dan ia adalah satu kesilapan untuk menyalahkan MCA untuk DEB.

Berkata benar sajalah.

Lihatlah bagaimana rakyat ditipu beberapa kali oleh DAP. Sudah bertahun-tahun DAP menuduh dan menyalahkan MCA untuk DEB rupanya hanya sandiwara, komik dan drama.

Merujuk kepada Dasar Ekonomi Baru sebagai bukti kegagalan MCA untuk menentang dasar diskriminatif itu oleh DAP pada masa lalu dan membuat marah Cina sebenarnya adalah langkah politik untuk menghasut pengundi Cina untuk masa itu. Kini mereka undi Cina sudah dapat dikunci, DAP melalui YB Ariff mengatakan bahawa DAP sentiasa menyokong DEB.

Jika ingatan saya adalah betul, DAP sentiasa menyokong kuota Bumiputera dan mereka telah tersilap menyalahkan MCA kerana gagal untuk menghentikan Umno.

Oh itu adalah apabila kawan saya YB Datuk Ariff Sabri ketika masih di dalam Umno. Beliau menyokong DEB dan kuota Bumiputera, bukannya Lim Kit Siang, seorang pengkritik dasar dan pelaksanaan DEB.

Oleh Ti Lian Ker,
Ketua Biro Agama dan Harmoni MCA,
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206405465447056&set=a.2002270788014.107767.1580933673&type=3